Meniu

„Pelėdžiukų“ grupė įgyvendino eTwinning projektą „Raidėse-pasaulis“

Vienas iš sėkmingai pedagoginėje praktikoje taikomų metodų – projektas. Projektinės veiklos metu sukuriamos išskirtinės galimybės vaikų esminių gebėjimų tobulinimui, taikomos inovacijos, kaupiama patirtis, skatinamas bendradarbiavimas, mokėjimas mokytis.

Todėl ,,Pelėdžiukų“ grupėje pasirinkta sukurti ir įgyvendinti projektą, kuriuo būtų siekiama geriau pažinti aplinkinį pasaulį, skatinti domėtis abėcėlės raidėmis, užrašais, tenkinti bendravimo ir savirealizacijos poreikį, keistis sumanymais, idėjomis, klausytis, suprasti kitų kalbėjimą ir pagerinti sakytinės ir rašytinės kalbos gebėjimus. Projektą ,,Raidėse – pasaulis. The world in letters“ organizavo, koordinavo Šiaulių lopšelio-darželio ,,Žirniukas“ mokytoja-metodininkė Alina Petrokienė ir Selčuklu specialiojo ugdymo vaikų darželio mokytoja Nagihan Ün iš Turkijos. Numatytas įgyvendinimo laikotarpis 2023-02-01 iki 2023-05-30. Prie projekto prisijungė kiti partneriai iš Lietuvos, Turkijos, Bulgarijos, Graikijos, Rumunijos. Iš viso dalyvavo 17 mokytojų ir apie 200 ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo amžiaus vaikų, mokinių.

Projekto tikslas – įvertinant kiekvieno vaiko galimybes, lavinti sakytinės ir rašytinės kalbos gebėjimus, pasitelkiant pažinimo, meninės raiškos, kūrybiškumo, STEAM ir IKT taikymo būdus ir metodus. Projekto uždaviniai: skatinti domėtis savo ir kitų šalių rašytiniais ženklais, įvairiose erdvėse ieškoti, atrasti raidžių, užrašų. Taikant inovatyvius ugdymosi metodus, tobulinti raidžių pažinimo, skiemenavimo, skaitymo įgūdžius. Plėtoti bendravimą ir bendradarbiavimą su respublikos ir užsienio šalių ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų bendruomenėmis, sukuriant bendrą projekto priemonę – elektroninę knygą.

Vasario mėnesį projektas prasidėjo nuo mokytojų susitikimo ir supažindinimo su projekto veiklomis, darbų pasiskirstymais, partnerių prisistatymo, projekto logotipo kūrimo. Kiekviena šalis pristatė savo įstaigą, miestą, šalį, vėliavą, kūrė logotipus. ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai ir tėvai aktyviai dalyvavo projekto logotipo rinkimuose. Kovo 3 d. įvyko pirmasis nuotolinis projekto dalyvių susitikimas „Sakau LABAS. I say HELLO“. Vaikams buvo smagu vieniems kitus pamatyti, įvardinti savo šalies pavadinimą, pasisveikinti savo bei anglų kalbomis, išgirsti pasisveikinimo žodžius graikų, turkų, bulgarų, rumunų kalbomis.

Kovo – gegužės mėn. ,,Pelėdžiukų“ grupė kartu su partneriais įgyvendino 6 projekto veiklas: Rašytinė kalba ,,Raidės aplink mane“; Kūrybiškumas ,,Mano šalies abėcėlė“; Sakytinė kalba ,,Ritmiškai skambantys žodžiai“; STEAM veikla ,,Susipažink kitaip“; IKT ,,Interaktyvių raidžių šalyje“; Gamtos pažinimo veikla ,,Raidžių draugystė“.

Pirmosios veiklos metu vaikai stebėjo artimiausią aplinką ir pasivaikščiojimų už darželio ribų metu, ieškojo įvairių užrašų ant pastatų, automobilių, reklaminių stendų, bandė jungti raides į žodžius, kai kurie perskaitė nesudėtingus užrašus ir planšetėmis, telefonu paveikslavo. Grupėje įvairiais simboliais bandė perteikti matytą informaciją, piešinius iliustravo ir atkartojo, kopijavo matytų objektų pavadinimus.

Antroje veikloje lavino kūrybiškumą ir kūrė savo šalies abėcėlę. Vaikams buvo pasiūlytos priemonės – dailės raiškos ir įvairaus ilgio mediniai pagaliukai, kuriuos atitinkamai sujungus galima pagaminti raidę. Dauguma pasirinko kurti medinį raidyną. Bendradarbiaudami grupėje ir su tėveliais namuose, vaikai sukūrė lietuvišką abėcėlę. Vėliau grupėje, lauke ieškojome daiktų, prasidedančių atitinkama raide, juos priskyrėme. Šios veiklos metu vaikai gebėjo pasirinkti neįprastas medžiagas, priemones ir drasiai surado netikėtų sprendimų, variantų, kuriant raides. Nebijojo suklysti, daryti kitaip. Taip pat susipažinome su kitų šalių (Turkijos, Graikijos, Rumunijos, Bulgarijos) abėcėlėmis. Vaikai lygino, ieškojo panašių raidžių, bandė ištarti raides kita kalba.

Trečios veiklos „Sakytinė kalba“ metu vaikai žaidė savo šalies kultūrą atspindinčius žaidimus, kūrė ketureilius, erzinimus, skaičiuotes, pirštukinius žaidimus ir juos pasirinktinai apjungė ritmu, judesiu, muzika. Smagių emocijų, įspūdžių sukėlė savo ir projekto partnerių įrašų peržiūra. Vaikai klausėsi, mėgdžiojo ,,užsienio“ kalbą, keitė balso intonacijas, bandė įsiminti, atkartoti dalyvių iš Lietuvos pasiūlytas skaičiuotes, žaidimus.

Ketvirtoje STEAM veikloje ,,Susipažink kitaip“ projekto šalių partneriai pasiskirstė STEAM akronimo raidėmis. ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai pasirinkę ,,S“ ir ,,E“ raides įsitraukė į tyrinėjimų, bandymų, inžinerinių iššūkių veiklas, kuomet visos veiklos atliekamos naudojant savo šalies vėliavos spalvas. Darželio kieme tyrinėjo aplinką, ieškojo objektų panašių į raides, o suradę, paveikslavo, džiaugėsi atradimais, dalinosi įspūdžiais, atspausdintose nuotraukose Lietuvos trispalvės spalvomis pažymėjo surastas raides. Įveikdami inžinerinius iššūkius, sukdami varžteliais popierinius vamzdelius, kūrė raides ir jungė į gražiausius žodžius, o iš lego konstravo savo vardo pirmą raidę.

Penkta IKT veikla ,,Interaktyvių raidžių šalyje“ paskatino šalių mokytojus kurti interaktyvius žaidimus, panaudojant web2 įrankius. Mokytoja Alina sukūrė 3 interaktyvius žaidimus: ,,Pagauk raidžių junginius“ (Wordwall.net), ,,Atkoduok pasaką“(LearningApps.org), dėlionę ,,Raidėse – pasaulis LOGO“ (www.jigsawplanet.com). Žaisdami vaikai lavino atmintį, dėmesį, veiksmų greitį, skaitymo (skiemenavimo) įgūdžius. Projekto partneriai noriai bendradarbiavo ir pasidalino savo kurtais žaidimais, kuriuos išbandė ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikai. Taip pat naudodami linksmą ir kūrybingą ,,ChatterPix Kids“ mobiliąją priemonę, kūrė animacinius kalbančius paveikslėlius. Vaikai turėjo galimybę išgirsti, kaip skamba tie patys žodžiai skirtingomis kalbomis.

Paskutinėje, gamtos pažinimo veikloje ,,Raidžių draugystė“ vaikai iš gamtinės medžiagos sukūrė pasirinktas raides iš gamtinės medžiagos. Dar kartą aptarė projekto dalyvių kurtas abėcėles, lygino su savo šalies abėcėle, ieškojo panašių, skirtingų raidžių, suskaičiavo, apibūdino. Iš gamtinės medžiagos pasirinko sukurti lietuvišką ,,A“, turkišką ,,Ç“, graikišką ,,Ψ“ ir bulgarišką ,,X“ raides.

Atlikus visas projekto veiklas numatėme dar vieną virtualų vaikų susitikimą, kurio metu colorillo programa visi mažieji projekto dalyviai piešė bendrą piešinį – projekto elektroninės knygos viršelį. Elektroninėje knygoje patalpinome istorijos apie pasiklydusias raides pradžią, kurią tęsė kiekvienas projekto partneris. Sukūrėme bendrą, galutinį eTwinning projekto ,,Raidėse- pasaulis“ rezultatą – elektroninę knygą ,,Raidžių draugystė“.

Pasibaigus projektui ir atlikus vaikų pasiekimų vertinimą, pastebėta, kad ,,Pelėdžiukų“ grupės vaikų gebėjimai pagerėjo ne tik sakytinės ir rašytinės kalbos srityje, bet ir problemų sprendimų, mokėjimo mokytis, emocijų raiškos srityse.

Nuoroda į eTwinning projekto veiklą ,,Sakytinė kalba ,,Ritmiškai skambantys žodžiai““

Nuoroda į interaktyvius žaidimus:

https://wordwall.net/resource/56403280

https://learningapps.org/view30545759

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=25e67210d6d1

Nuoroda į elektroninę knygą ,,Raidžių draugystė“

https://read.bookcreator.com/iDczv…/7mXJGqL5SoeqfexVCis7wg

 

Įstaigos kodas 190527715
Adresas: M. Valančiaus g. 31a, Šiauliai. Pašto kodas LT-76302

El. p. zirniukas@splius.lt
Tel. (8 41) 52 39 17
Mob. 8 671 89 069

Žodinė paieška

Steigėjas

Steigėjas

Šiaulių lopšelis-darželis „Žirniukas“
Įstaigos kodas 190527715
A. s. LT947300010092450131
AB bankas „Swedbank“

Biudžetinė įstaiga
Duomenys apie juridinį asmenį saugomi ir kaupiami Juridinių asmenų registre
Direktorė – Laima Tiepelienė

M. Valančiaus g. 31a, Šiauliai
El. p. zirniukas@splius.lt
Tel. (8 41) 52 39 17
Mob. 8 671 89 069

2024 © Šiaulių l-d „Žirniukas“
NEĮGALIESIEMS