Vasara – pats geriausias laikas žaisti su smėliu, išbandyti įvairias smėlio bokštų, pilių statymo technikas, piešimą ant smėlio, o taip pat maišyti smėlio ir vandens ,,makalošes‘‘. „Pelėdžiukų“ ir „Bitučių“ grupių vaikai visą savaitę tyrinėjo smėlio savybes, lygino sauso bei šlapio smėlio struktūrą. Pažiūrėję video „Kaip statyti įvairius smėlio statinius“, grupėje išbandė statymo būdus su kaladėlėmis, o po to, smėlio dėžėje su drėgnu smėliu – statė kuo aukštesnį statinį, dedant vieną išspaustą smėlio formą ant kitos. Aptarę, kodėl iš drėgno smėlio geriausiai pavyko statyti statinius, vaikai kartu su auklėtoja nusprendė pasigaminti kitokį smėlį – ,,kinetinį‘‘.
Maišydami rankomis gaminamo kinetinio smėlio sudedamąsias dalis, vaikai geriau galėjo pajausti smėlio struktūrą. Gautas rezultatas džiugino vaikus, nes pavyko padaryti „gyvą“ smėlį iš kurio „kepė“ įvairius pyragus. Kad vaikai mokytųsi suformuluoti eksperimentų ir bandymų išvadas – atlikome eksperimentą „Smėlio vulkanas“. Vaikai su nuostaba žiūrėjo į vulkano išsiveržimą, samprotavo, kodėl įvyko tokia reakcija.
Atlikdami šiuos eksperimentus su smėliu, vaikai mokėsi spėti, kaip eksperimentas baigsis, vertino savo darbą, ugdėsi problemų sprendimo, išvadų darymo įgūdžius.